Szemrád Nándor írásai

Ferde teremtés

2021. november 09. 17:51 - Szemrád Nándor

Az, hogy minden lény az univerzumban közös gyökerű szellemiségtől lenne származtatható vagy egy közös tudattól lenne függő, szemenszedett baromság. Sajnos rengeteg spirituális tanító gondolja így – de ez az axióma véleményem szerint az ellenerőktől származik, s mint ilyen, reptilián gyökerű. Véleményem szerint óriási hiba egy olyan atyai világtól származtatni például az emberi fajt, amely a galaktikus törvényeket, univerzális morált magukra nézve igaznak tartó fajok fölött gyámkodik.

De vizsgáljuk csak meg az embert irányító hatalmak szellemiségét kicsit közelebbről! Az ugyebár bizonyos, hogy a Földön jelen lévő és idegen gyökerű szellemi hatalom számára minden jó úgy, ahogy itt van. A széles körű társadalmi káosz, a helyi háborúk, a járványok, az éhezés, a brutalitás, mind-mind olyan energiamasszát hoznak létre, amelyet az asztrálvilágban az itt levő és embert őrző lények elnyelnek. Ebből élnek és egyfajta parazita életmódot folytatva képesek létezésüket realizálni. Tegyük fel, hogy ez egyáltalán nem rossz és nem is jó – tehát mint egy semleges szellemiség közelítsünk az egészhez! Nagyjából Atlantisz óta látjuk, hogy itt nem igazán a legjobb irányba mennek a dolgok. Bolygónk képtelen felemelkedni és ennek okát a különböző vallások és spirituális tanok szinte 90%-ban abban látják, hogy az emberi lény nem tud tökéletesedni. A fenn említett tanok és vallások így azt a célt tűzik ki az ember számára (ha a személy meg akar világosodni vagy mennybe jutni), hogy tökéletesedjen, győzze le korlátait és emelkedjen föl egy ideológiai vagy spirituális ösvényen. Nagyjából tehát kilencven százalékban az embert látják hibásnak, és a fölötte gyámkodó hierarchiát egyfajta őrzőnek tartják, kik vigyáznak arra, hogy a primitív emberfaj egyedei ne tudjanak idő előtt kiszabadulni innen. Nyilván van némi igazság ebben, hiszen nagyon sok primitív tévelygő, egyszerű és morálisan fejletlen lélek van itt, kinek valóban szüksége van egy fölé rendelt és rajta gyámkodó szellemi elitre. Az egész emberi fajt azonban nem lehet minden itt levő szenvedésért és borzalomért kárhoztatni – ezt már más írásaimban is kifejtettem. Mindaz, ami itt van ezen a bolygón, egyedi, hiszen a nagy átlag olyan sötétségben van tartva, amelyhez képest még más sötétnek számító rendszerek is képviselnek bizonyos Fényt. Kilóg azonban a lóláb, mert ha valami ennyire tökéletlen és a létezés bázisát képviselő lény (jelenleg a Homo Sapiens) képtelen fölemelkedni és hibát hibára halmozva éli életét, meg kell vizsgálni azokat a létezőket is, akik teremtették. Itt van mindennek a gyökere, mert már a Szabadítsuk fel a Földet! c. művemben kimondtam, hogy a teremtést végző hierarchia sajnos saját tükörképét hozta létre, de mivel az ember képtelen átlépni a hibáin, így ez a hierarchia egyfolytában hibáztatja. Nem az a bűn, ha rosszat alkot valaki, hanem az, hogy önmagát bűntelennek kiáltja ki és azt követeli a teremtménytől, hogy szüntesse meg azokat a korlátokat, amelyeket még ő maga sem tud megszüntetni! A hibák hatványozottan jönnek elő a teremtményből, hiszen az önreprodukció olyan elven működik, mint egy fénymásoló szerkezet vagy mint egy indigó, amit a papírlap alá teszünk.

De ha az itt levő Irányítók szerepét vizsgálom – és itt megint a vezérlő szellemiségre is figyelmet fordítok –, rengeteg képmutatást látok. Vannak politikai korszakok, melyekben például egyértelműen az egyenlőségre törekvő elit önmagát minden eszmeiség ellenére a többiek fölé emelte (példa a kommunizmus), de voltak elmebeteg uralkodók általi torzulások is. Elég Nerót vagy Caligulát említeni, vagy a szórakozásként szolgáló gladiátorjátékokat Rómában. Iszonyatos kegyetlenség és a magukat fentebb említett uralkodók istenné avanzsálása saját személyiségük által jellemezte ezt a kort. De ha csapongunk, akkor visszatérhetünk a XX. századba, és a hatalmas tudású náci diktatúrát is említhetjük, ami borzalomba és vérbe fulladt. Bizonyos azonban, hogy az utána jövő liberális imperializmus sem mindenben jobb a náciknál – de bűnbaknak használja fel őket, mert a történelmet a győztesek írják. Bizony karma ide, karma oda, torzult dolgokat láthatunk, ha az emberi történelmet vizsgáljuk, s az az érzésem, hogy sok gyötrelem és vérengzés nagyon is a szellemi elit engedélyével történt, és nem pedig karmikus elhajlások következménye, ahogyan az sem, amilyen módon a pénzt megtették a gazdaság alapkövévé és hajtómotorjává, s közben pedig eme sötét energiával gyakorlatilag egyes rétegeket felemelnek, másokat lesüllyesztenek. De ha vizsgálom az Irányítók XX. század végi, XXI. század eleji szerepét, akkor is egy csalásszínházat érzékelek. Mi az, hogy nem tudhat az átlagember arról, hogy űrállomások keringenek a Hold körül, hogy marsi és holdi bázisok tucatjai léteznek, és hogy féregjáratokon át közlekednek a SOLAR WORDEN űrhajói térben és időben a galaxisban? Mi az, hogy térben és időben is utaznak bizonyos lények, s közben pedig az egyszerű ember azt tanulja, hogy ez csak elméletben lehetséges, gyakorlatban sohasem? Sokan látják már, amit én, de sajnos még mindig tízmilliók vannak, akik nem ébrednek föl, és nem érzékelik, hogy mi történik itt valójában. Lassan alakul ki a kép azonban a hozzám hasonlókban és bennem is, hogy itt valami sokkal brutálisabb dolog van készülőben, mint amit sokan eddig sejtettünk. Itt már nem csak arról van szó, hogy ezt a bolygót őrzik, vagy hogy biztosítják a karmikusan terhelt lények fejlődését, egyre jobban az az érzésem, hogy valami démoni dolgot akarnak csinálni az egész fajjal, vagy legalábbis az alárendelt emberi populációval. Ezek a tények pedig azt mondatják, hogy az itt gyámkodó Irányítók – vagy legalábbis egy részük – nemhogy egy atyai szellemiséggel nem rokoníthatók, hanem kifejezetten sötét és sátáni identitást képviselnek! És ez nem ítélkezés, hiszen lassan, aki figyel, annak a számára összeáll a kép, ha górcső alá veszi a történelmi, szociológiai és gazdasági eseményeket. Az irányított médiát, az időjárás-összeomlást, a bűnöző politikusokat és a bevándorlást egyaránt valamilyen olyan erő mozgatja, melyre a normális átlagos embernek egyszerűen nincsen hatása! Az a szellemiség tehát, amely javarészt ezen a bolygón irányít, képtelen rá, hogy segítse az emberi teremtményt, és le lehet vonni egy elég szörnyű konklúziót az egészből: vagy nem tudja, vagy nem is akarja támogatni az embert, és így az egész bolygó egy sajátságos, groteszk és kozmikus ütemtervtől teljesen eltérő szerepet kap, és nem a Világosság és Fény felé tartó irányt képviseli.

Sokan vádolnak engem, hogy bírálataim túl kemények, hiszen nem kellene mindenképpen kritizálnom a teremtőt meg az embert irányító hatalmakat, hiszen ők is fejlődnek, és nyilván a velünk, emberekkel való kísérletezgetés beletartozik a nagy kozmikus egész valóságába. Igen ám, de itt egészen másról van szó! Akik vádolnak engem, azt mondják: „Miért is gondolod, hogy egy teremtő vagy egy irányító hierarchia tökéleteset teremt? Mindenben van hiba, és ez teljesen természetes és nem mond ellent az isteni törvényeknek.” Én azonban egy kicsikét mást érzékeltem, és saját meditációim, meg segítő szellemiségeim másféle konklúziók levonásához juttattak el. Én azt mondom a fenn említett kritikára válaszként, hogy némiképp igaza van annak, aki azt gondolja, hogy senki sem teremt tökéletest. Nem arról van szó tehát, hogy „Isten teremtsen egy másik istent” – bolond lennék, ha ezt gondolnám, mert ilyen nem létezik. Nem szabad azonban a teremtést emberi minőségek szintjén elképzelni! Ne gondoljuk, hogy egy olyan lény, aki hatalmas mágikus képességekkel rendelkezik, és emberfeletti tudása van, és az embernél sokkal több létezési síkot ismer és birtokol, úgy teremt és hoz létre bármit, mint ahogy házakat építünk, vagy egy autót létrehozunk! Ebből nem lehet kiindulni, és azt gondolom, hogy ha van egy tiszta szellemiségű magasabb tudat, aki dimenziókat ismer és az embernél jóval feljebb van, az úgy hoz létre valamit, hogy a létrehozott termék vagy lény évezredek alatt lassan saját maga küszöböli ki a hibáit. Más világokban tehát úgy van, hogy az élőlények vagy tudatok egész egyszerűen saját magukat képesek tökéletesíteni úgy, hogy bizonyos síkokat, dimenziókat, tudást létrehoznak, és bennük addig kutatnak, míg a síkok, dimenziók valósága értelmet nem nyer számukra. Csakhogy a fenn említett lények, akik kiküszöbölik hibáikat, olyan tiszta szellemiségű tudatok által vannak létrehozva, amelyek kapnak támogatást az atyától vagy a galaxis tiszta szellemiségű univerzális létezőitől, ezért képesek rá, hogy olyan lényeket hozzanak létre, akik bár nem hibátlanok, de folyamatosan fejlődve és tökéletesedve kiküszöbölik saját hibáikat, és minden ellentmondáson tovább lépnek. A probléma az, hogy előttem teljesen világos; az ember fölött gyámkodó gyíkok, atlantiszi és egyéb szellemiségek ezt az atyai tudást vagy tiszta szellemiségű galaktikus ismeretet nem kapják meg! Ettől ők el vannak zárva, és most emberi módon fogok fogalmazni, de csak azért, hogy érthető legyek: azért vannak elzárva, mert bizonyos erőknek nem tetszik a tevékenységük és az, ahogyan az energiákat kezelik, illetve a rájuk bízott dimenziókkal és a bennük lévő lényekkel bánnak.

Lehet kritizálni ezt az írást, lehet bárminemű okfejtéssel mellém állni vagy ellenkező tartalmú mondanivalóra és konklúzióra jutni, de egyvalami bizonyos: nem lehet megérteni azt a negatív szándékot és rosszindulatot, amelyet egyes földi vallások és politikusok képviselnek a jelenkorban. A vallás és az uralkodó politikai és gazdasági elit már régen el kellett volna hogy jusson oda, hogy fölülírja a karmikus programokat, és a kilátástalannak látszó káoszból, háborúkból, éhínségből valahogy kihúzza legalább az emberiség egy részét. Látszik azonban az Irányítók ténykedése, amely szinte teljesen az ellenkezőt akarja, tehát még mélyebbre süllyeszteni az emberi fajt a káoszba – és milyen érdekes, sem a vallás, sem a politika nem mond ellent ennek a lefelé tartó és destruktív iránynak! Véleményem szerint, abban sokan egyetértünk, hogy ez szándékos és egy az egyben egy Gondviselés általi irányítás ellenében ható folyamat, amely gyakorlatilag végromlásba viszi az egész bolygót.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szemradnandor.blog.hu/api/trackback/id/tr8116750910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

athena 28 2021.11.17. 17:19:31

Azt, hogy valahol a teremtés "végén" mi mindannyian egyek vagyunk, azt saját magam megtapasztaltam.
Néha nekem is vannak kétségeim a különböző fajok eltérő viselkedését illetően, hogy ez valóban mindannyiunkra igaz lehet-e, de így van.
A fő problémát/nehézséget ezen a bolygón a fajok, irányultságok, eltérő energiaminőségek, és nem utolsó sorban a szándékolt karmikus körben való tartásban látom.
Nem varrnék mindent a "gyíkok" nyakába, közöttük is vannak sokfélék, vannak ugyanúgy elszenvedői is a jelen helyzetnek, mint mi vagyunk.
A reptilián energia alapvetően nem az, ami a humanoidnak kedvezne, de az irányítás nem az ő kezükben van, ők csak kiszolgálói azoknak, akik itt most a helyzetet fizikai síkon meghatározzák.
/a szellemi sík összetettebb és bonyolultabb, ott aztán tényleg mindenféle hatás ér mindannyiunkat mindenféle síkokról és szellemiségektől /
Hogy mi a cél, azt látjuk, és ez az, amit mindenféleképpen jó lett volna elkerülni, a hibridizált-robotizált-központilag irányított emberiség fejlődésképtelen.

A Teremtés sokkal messzebbről indul azoknál a létezőknél, akik a saját képmásukra teremtették volna az itteni világot. Azok egyfajta alsóbb szintű beavatkozók.
Az Ember, ha hagynák, már kialakította volna a magának megfelelő életteret, ami a fejlődését biztosítja - ha hagynák.
De nem hagyják, soha nem is hagyták, ez a bolygó már nagyon régóta valakiknek (nem mindig ugyanazoknak, most is történt egy váltás, ennek a levét isszuk ) "tulajdonában" van.
Azon kívül, hogy őket a legkevésbé sem érdekli az ember, pláne nem a fejlődése, csak a saját céljaik, kialakult itt egyfajta antiteremtés is.
Valahogy mindig minden a visszájára fordul. Az Egység élménye, aminek most lett volna lehetősége elindulni, egy új értelmezést kapott. Nem várjuk meg, amíg magától kialakul, ó nem, kiirtjuk a népesség nagy részét, a maradékot leszedáljuk, központosítjuk, és íme, ugye hogy itt a világbéke?
Ez ugyanaz, mint ami a vallásokkal, előremutató mozgalmakkal eddig mindig is történt. Elindul valami, aztán vagy valakik konkrétan az élére állnak, és úgy fordítják meg, vagy kap egy hátsó, szellemi irányítású gellert, és történik a kezdeti lépések inverze.
Hozzátéve, hogy az én meglátásom szerint ezek a mostani irányítók sem "rosszat" akarnak, csupán azt teszik, amire képesek.
Ami pedig nekünk semmiképpen nem kedvez.
Az ember önálló tudati szintű lényként jött létre, arra lett "tervezve", a hangyatudat még az AI nélkül sem megfelelő számára.

Szemrád Nándor 2021.11.26. 19:12:22

@athena 28:

Valóban igaz, hogy a robotizált és digitalizált tudatú ember életképtelen. Fejlődésünket mindig ellenőrizték, és az állandó kontroll miatt a faj képtelen volt egy igazi és reális szellemi elit kialakítására, amely fizikai síkon is irányítaná.
Azt azonban minden beavatottnak látni kell, hogy a jelen korban az ember mintha elfogadná az irányítók és a hüllők befolyását – tehát önként a guillotine alá. Szerintem egy valóban szellemi identitású faj erre nem volna hajlandó. Más kérdés persze, hogy vannak itt nagyon komoly tudást képviselő idegen lelkek, kik látják, hogy a többség a pusztulás felé megy. Sajnos az irányítók őket is próbálják beállítani a hétköznapi gólem-tudatállapotba, amely a rabszolgaság irányába hat. Velük azonban nincs könnyű dolguk, és abban önnek igaza van, hogy ezek a magasabb tudatú lények látják a földi uralomcserét. Itt az a lényeg, hogy az ember semmit ne tudjon önmagáról és jövőjéről. Ezt nem volna szabad tűrni, és ha itt egy valóban magasrendű és reptilmentes uralmat szeretnénk elérni, saját lábunkra kellene állnunk. Én elhiszem, hogy a mostani irányítók nem igazán gonoszak, de nem tudom őket tisztelni. Ha nem vagyok netközelben, akkor telefonon is érintkezhetünk: 0620 919 8863, 0620 233 1443.
Köszönöm!
Nándor
(ön is adhat számot)

Maaaaaaargit 2021.11.27. 21:15:30

@athena 28:
@Szemrád Nándor:

Sziasztok!

Kérdeznélek Benneteket, hogy miután ezt egyenloelosztas.blog.hu/2021/11/27/mereg_es_magia#more16766388 elolvastátok, milyen érzések és gondolatok keletkeztek Nálatok.

Szemrád Nándor 2021.11.28. 20:35:14

@Maaaaaaargit: Abban egyetértek, hogy le akarják ellenőrizni, hányféle csillagnemzetség van ezen a bolygón. Akiktől igazán félnek, azok a lyra-plejádi lények, mert ezek nem uralhatók, és semmiképpen nem férnek bele a háttérhatalom által kreált valóságba. Sajnos a genetikai módosításban is igaza van, de ezt már nemcsak az oltásokkal, hanem a légkörbe szórt szörnyűségekkel is javában folytatják. Arról is tudok, hogy az asztrális világot befolyásoló tényezők szintén torzítják az emberi lelkeket.
Én könyveket is írtam a témáról, és ha érdekel, keress meg.

athena 28 2021.11.29. 08:19:05

@Maaaaaaargit: ahogy én látom.

A Világmindenség hatalmas, van ez a picike bolygó, amit Földnek hívunk, és ahol, és annak környezetében mindenféle lények, szellemiségek vannak jelen, gyűltek össze, egymástól nagyon eltérő irányultságokkal.
/és ez a sok "bolha" még mindig azon vitatkozik, hogy kié a kutya.. /

Amilyen változatos formákban a Mindenség lényei léteznek, annyira más a létezéshez való közelítésük is, minden dimenzióban.
Itt most eléggé változatos az összkép, a máshonnan ideszármazó humanoidok - és nem humanoidok - mellett vannak az itt létrehozottak, léteznek föld alatti kultúrák többféle fajjal és identitással, mindezek mellett sok olyan emberi testben levő létező van, akinek a lelke összetett, többféle faj anyagát is tartalmazza.

Történt nemrégiben a bolygó felett egy vezetőségváltás, nekik "köszönhető" ez az új irányzat.
Nekem sokat segít a megértésben, ha nem rossznak próbálom látni őket, hanem tudomásul veszem, hogy ők olyanok, amilyenek (központosított tudatosságban léteznek), és ezt próbálják rajtunk is megvalósítani.
Nem azért, mert gonoszak (nincsenek érzelmeik) hanem mert számukra ez a természetes, Madách is ezt a "gonosz" szájába: csak azt adhatom, ami a lényegem.
Ettől még nekünk nem kell ezzel egyetérteni, sőt elfogadni sem kell, ugyanolyan jogú teremtők vagyunk, teremtő tudattal.
De azt sem árt szem elől téveszteni, hogy semmilyen problémát nem lehet megoldani a keletkezési szintjén. Harccal nem lehet békét hozni, erőszakkal nehéz elérni az erőszakmentességet.

Változást úgy tudunk/tudnánk elérni, ha minél többünknek sikerül a jelenlegi helyzet FÖLÉ emelkedni.
Mind gondolkodásilag, mind rezgésszintileg.

Maaaaaaargit 2021.11.29. 20:28:21

@athena 28:
@Szemrád Nándor:

Köszönöm szépen a válaszaitokat, gondolataitokat.

Annyit tennék hozzá, hogy most az oltások kapcsán szerintem mindenképp nyílni fog egy párhuzamos világ. Egyébként nem vagyok oltásellenes, de magamat semmiképp nem szeretném beoltatni. Elfogadom, ha valaki ettől biztonságban érzi magát, de én sajnos már nem tudok bízni a minket irányítókban. Ma Ádert hallottam a rádióban és azt mondta, hogy -"az egyetlen, igaz, valódi, hatásos megoldás az oltás". Ha ez így lenne, akkor miért nem vállal felelősséget sem a gyártó, sem az állam? Ha pedig valaki beadatja magának az egyetlen igaz és hatásos szérumot és ő egyénileg vállal felelősséget, aláírja az elétolt papírt, akkor azok miért nem tehetik ezt meg büntetlenül, akik nem ezt tartják az egyetlen igaz és hatásos megoldásnak?

Annyira erőltetett mágiázás folyik ezen a téren (is). Valóban a helyzet FÖLÉ kellene emelkedni minél több embernek, de ahhoz a szív és az ész együttműködésére lenne szükség. A napokban olvastam egy nagyon jó gondolatot: "Az intuíció és a logika együtt verhetetlen páros." Hozzátenném azt, hogy csak akkor, ha ha már a félelmeikkel megküzdöttek.

A központosított tudatosság lehet azért érkezett, mert LÁTSZÓLAG csökkentheti ezt a félelmet. Az ember átadhatja a szabad akaratát a mindennapi betevőért, s cserébe nem kell magán dolgoznia. Még nem tudja, hogy milyen lehetőségekkel, képeségekkel rendelkezik mind egyénileg, mind kollektíven, így fel sem tudja őket vállalni.

athena 28 2021.11.30. 12:03:29

@Maaaaaaargit: igen, megfelelő döntéshozatalra csak a félelem nélküli személyiség képes.
És az is igaz, hogy a tudat központosítása csak támogató közegben lehetséges.

A vakcinát egészen biztosan nem adatom be én sem, főleg mivel a kapott üzenet szerint "az emberiség elleni legnagyobb bűncselekmény zajlik". Ami valószínűnek is látszik.

0figura 2021.11.30. 12:50:18

@athena 28: bocs, hogy beleszólok... próbáld meg úgy értelmezni, mint egy javítókódot. Jó.... kicsit komplexebb.

athena 28 2021.11.30. 13:04:10

@0figura: mármint mi a javítókód? a vakcina?

0figura 2021.12.01. 11:48:51

@athena 28: bocsi, kicsit elmaradtak... A válaszom a "vírus". A vak cina meg a kísérletezgetés valamivel, amiről nem szivárogtatnak konkrétan semmit... (persze létszámítva a sok-sokk hírt).

athena 28 2021.12.01. 15:03:52

@0figura: a 'vírussal' nincs semmi baj, az teszi a dolgát..

Maaaaaaargit 2021.12.04. 16:13:03

@athena 28:

"a 'vírussal' nincs semmi baj, az teszi a dolgát.."-Így van!

Már régóta várok egy olyan megszólalásra, melyet én laikusként nem tudnék megtenni. Most végre itt van.

awake.blogstar.hu/2021/11/27/a-kigyo-olaj-arus-es-a-covid-zero-atveres/113883/

athena 28 2021.12.06. 16:11:15

@Maaaaaaargit: annyit tennék hozzá ehhez az egyébként igen részletes és összeszedett tájékoztatóhoz, hogy a vírusoknak is van egy fenntartó tudatossága, mint mindennek, ami létezik, de ez nem jelenti azt, hogy minden egyes darabka valaminek, amit vírusnak titulálunk, lenne bármiféle önálló célja vagy akarata. Túlélési szándéka sincs, az a program az élőlényekre jellemző.
Létre lehet hozni a hatását hullámformában is (prof. Garjajev), és képes hatással lenni az élő szervezetekre, de ajánlanám figyelmetekbe Antoine Bechamp munkásságát, aki egy egészen más szintre helyezte a kórokozó elméletet, és részben ő, részben kicsivel később követői ezt bizonyítani is tudták (a tudat függvényében jön létre minden, 'saját jogon' nincsenek vírusok, sőt baktériumok se, a megfelelő 'közeg' kell hozzá, és ezalatt nem annyira pl. a hőmérsékleti viszonyokat értjük), mégis Pasteur-t fogadták el mérvadónak, és hisszük/tanítják a mai napig.
Az utóbbi években is jelent meg egy könyv angol nyelven erről, de sajnos se a címére se a szerzőjére nem emlékszem.

Maaaaaaargit 2021.12.07. 20:11:44

@athena 28:

Köszönöm a kiegészítést.

Igen, ez lenne a következő lépcsőfok, de egyelőre az első elfogadásával is gondok vannak.

0figura 2021.12.08. 12:29:32

No, ja. Pász-tőr kissé benézte a dolgot. Mint (anno) volt kór-házi dógozó mondom,: - nem minden úgy van (lehet) mint ahogyan egyesek elképzelték...
Az elvi elképzelések szerint jómagam már nem is élnék...
süti beállítások módosítása